METODY STOSOWANE W PRZEDSZKOLU
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
Metody czynne:
metoda samodzielnych doświadczeń,
metoda kierowania własną działalnością dziecka,
metoda zadań stawianych dziecku,
metoda ćwiczeń utrwalających.
Metody oglądowe:
obserwacja i pokaz,
osobisty przykład nauczyciela,
udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
Metody słowne:
rozmowy,
opowiadania,
zagadki,
objaśnienia i instrukcje,
sposoby społecznego porozumiewania się,
metody żywego słowa.
Nowatorskie toki metodyczne:
Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA,
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
Metoda gimnastyki twórczej R. Labana,
Metoda C. Orffa,
Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
Metoda prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
Metody aktywizujące,
Techniki parateatralne (pantomima, teatrzyk kukiełkowy, zabawy paluszkowe).