METODY STOSOWANE W PRZEDSZKOLU

 

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

  1. Metody czynne:

  • metoda samodzielnych doświadczeń,

  • metoda kierowania własną działalnością dziecka,

  • metoda zadań stawianych dziecku,

  • metoda ćwiczeń utrwalających.

  1. Metody oglądowe:

  • obserwacja i pokaz,

  • osobisty przykład nauczyciela,

  • udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.

  1. Metody słowne:

  • rozmowy,

  • opowiadania,

  • zagadki,

  • objaśnienia i instrukcje,

  • sposoby społecznego porozumiewania się,

  • metody żywego słowa.

  1. Nowatorskie toki metodyczne:

  • Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA,

  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,

  • Metoda gimnastyki twórczej R. Labana,

  • Metoda C. Orffa,

  • Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,

  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,

  • Metoda prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,

  • Metody aktywizujące,

  • Techniki parateatralne (pantomima, teatrzyk kukiełkowy, zabawy paluszkowe).